Internationell utställning, Västernorrlands Kennelklubb 131013

Matte har varit dålig på att uppdatera.. men den som väntar på något gott.. :)
 
Måste ju få börja med att skryta lite över världens bästa Messi som kämpade åt sig ett CERT och ett Cacib på helgens internationella utställning i Sundsvall. Det hela slutade med CK, CERT, Cacib, 1:a unghund och 2:a bästa hanhund. Och jag är så nöjd över min bruna fina krulltott, även om han alltid är världens finaste och bästa hund för mig oavsett :)
 
Domarens kritik:
"Trevlig helhet, maskulint huvud, bra bett, utmärkt hals och överlinje. Bra vinklar, stadig kropp, rör sig mkt bra. Utmärkt pälskvalité."
 
Är så nöjd över att han är så avslappnad i ringen. Han bryr sig inte att domaren tar i honom och jag tycker bara att han fokuserar bättre och bättre. Jag blir så imponerad när jag ser hur han ställer om direkt när han kommer in i ringen och det leder automatiskt till att jag blir lugn. Och framgångar leder till mersmak, för jag tycker verkligen att det är jättekul och vill bara lära mig mer och mer. Så länge vi båda tycker att det är kul finns det ingen anledning att sluta, och nu har vi ju två cert till att jaga :)
 
Men det var inte bara Messi som skötte sig bra i helgen. Syster Bessi CK, reserv CERT, 1:a unghund och 3:a bästa tik. Flamenco CK, 1:a championklass och 3:a bästa hanhund och söta lilla Carmen Very Good :)
 
 
 
 
(Bilder kommer från La Sirenitás Kennel)
 
 
Förutom utställning har vi hälsat hösten välkommen. Träden är underbart vackra och vädret har visat sig från sin bästa sida under väldigt många dagar. Vi har börjat agility-intro vilket är mycket populärt hos Messi (allt med fart och fläkt gillas skarpt). Nu är det bara matte som ska lyckas hänga på, shit vad svårt det är att vara tydlig med sitt eget kroppsspråk, en utmaning.. men en rolig sådan!
 
Ha det så bra, stor kram från oss!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Simone

Ni är så duktiga båda två :-)

2013-10-15 @ 23:48:59
Postat av: Louise

Kul att du börjat skriva på din blogg igen o grattis ännu en gång! Lily skickar en blöt puss till sin duktiga brorsa! Vi ses!

2013-10-16 @ 07:07:26
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Anneli

Stort grattis (igen) från oss alla! Ni var så himla duktiga o snygga:-) vi ses i december ! Kram

2013-10-17 @ 08:24:49
URL: http://Www.la-sirenitas%20.se
Postat av: Louise

God jul till er också! Grattis också till fina framgångar i utställningsringarna! Hoppas vi snart ses igen!/Louise & Co

2013-12-15 @ 20:33:04
URL: http://isaodicho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0