Fjällmys och förberedelser inför utställning.

Vi har haft en fullspäckad helg med massor av roligheter!
I fredags när matte och husse slutat arbeta bar det iväg med bil och packning till stugan i Krok (ligger ca 5 km från Kall, vilket är på "baksidan" av Åreskutan). Efter en god natts sömn, *host och harkel* (läs efter att jag tyckte att det var lagomt att gå ut och göra morgontoalett klockan 04.00 på morgonen) så packade vi matsäck och gjorde i ordning skotrarna för en tur upp på fjället. Eftersom det var första gången för mig att hänga med på skoterturen var alla lite spända hur det skulle gå. Jag fick sitta i pulkan tillsammans med "farmor" och det gick hur bra som hellst! Nyfiken som jag är tyckte jag att det var jättespännande att åka kälke och titta på omgivningen. Jag satt snällt och fint och brydde mig varken om farten eller skotrarna :)
 
Vi fick en underbar dag med strålande sol och korvgrillning. Jag fick springa runt hur jag ville i snön och det var helt underbart att få springa runt bland allt folk som mer än gärna busade med mig :)
 
Underbar vy över Åreskutan!
 
På plats i pulkan.
 
Perfekt plats att spejja på!
 
Motorkillen! Pappa Manne upp idagen mån tro :)
 
Coolare än Husse!
 
Väl tillbaka i stugan somnade jag väldigt snabbt på mattan under bordet. Inte konstigt när man håller igång hela dagen lång!
 
På söndagen var det första träffen på utställningskursen. det var mestadels teori som matte var med på men sen hann vi även med att träna lite praktiskt. "Stå" och "visa" tränade vi på och det gick riktigt bra. Och tur är väl det för matte har gått och anmält oss till en utställning. Det är en innoficiell utställning i Strömsund som står på schemat på lördag och jag är coollugn medan matte börjar bli riktigt nervös. Detta eftersom vi nte alls har hunnit träna så mycket som vi önskat och det nervösa momentet är nog att en okänd person ska titta på mig för det har vi varit alldeles för dålig på att träna. MEN, vi ser det som en träning och framförallt för att jag ska få rutin. Vi är verkligen inte bortkämda med utställningar så gäller det att passa på när det är någon i närheten så nu är det bara att tuta och köra :)
 
Bjuder på lite mer bilder från veckorna som gått:
 
110 knyck när Miró är med!
 
Jag och Raya på solskenspromenad i Aspås
 
Husse och jag på slyngelkurs, det är jobbigt att sitta still!
 
Trött hjälte.
 

Jag lovar att återkomma efter utställningen på lördag!
Ha det så bra tills dess :)
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad kul att höra ifrån dig och så härligt ni verkar ha haft i fjällen. Härliga bilder! Lycka till med utställningsdebuten - vi håller allt som hållas kan!/ Lily & Co

2013-03-11 @ 22:31:46
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Anneli

Coola killen, så fin:) Lycka till i helgen. Kram

2013-03-14 @ 10:41:33
URL: http://www.la-sirenitas.se
Postat av: Louise

En liten fågel har kvittrat i vårt öra att fina Messi haft stor framgång i sin utställningsdebut! GRATTIS till er båda! BIR, HP och Grupp 3:a - otroligt bra jobbat!/Louise, Lily o Co

2013-03-16 @ 17:09:47
URL: http://isaodicho.blogg%20se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0