Gott och blandat.

God fortsättning på er alla vänner!
Jag hoppas att ni har haft en riktigt skön jul och nyårsledighet för det har i alla fall jag haft.

Har haft chansen att mysa med matte och husse hela dagarna i över två veckor, det är lyx det! Vi har spenderat mycket tid i Aspås där jag har busat med vovvarna och fått följa med på korta skidturer.
 
Men nu är vardagen här och mattes högsäsong har precis satt igång vilket märks mer och mer. Tur jag har husse att mysa med;) Trots det har vi tid att hitta på många roliga saker och i måndags startade slyngelkursen. Första gången fick dock vi hundar stanna hemma eftersom det var teori. Mycket intressant tyckte både husse och matte och tydligen hade de pratat om hundens utveckling, sinnen och den positiva inlärningen som vi förespråkar. Men på måndag är det dags för allvar då jag får följa med. Fyra kursdeltagare är vi; jag, två golden och en perro till, lilla Kira (från BanoBahias). Jättekul med en Perro, vi börjar bli en tapper samling här i Jämtland. Måste skälla lite på matte så att hon ordnar en "perropromenad" senare i vår:)
 
Tyvärr har inte allt varit frid och fröjd sedan nyår. För en vecka sen vaknade jag med rött och geggigt höger öga. Blev en tur till veterinären på eftermiddagen och det visade sig att jag hade en inflammation. Blev pencillinsalva och tratt (vilket verkligen inte var någon höjdare alls!!). Tur nog gick det tillbaka snabbt och nu är jag helt återställd :)
 
Bjuder på lite bilder:
 
Hårig vovve!
 
Korthårig vovve! Vilken skillnad och så skönt det är. Här är i väntan på
veterinärbesöket. Är underbart cool i väntrummet, men vaddå, det är ju
ingen match! :)
 
Min ny och älskade kompis Miró. Är mattes mammas nya lilla vän. Han
kom som hittehund från Spanien i september och har bott hos "mormor"
sen november. Allt fungerar jättebra och vi busar så fint med varandra :)
 
Såhär brukar våra helger i Aspås se ut, en härlig blandning av hundar.
Längst bak är Gordon Settrarna Raya och Zeb och sen Mirò och jag.
Underbart när vi alla kan vara tillsammans!
 
Ha det så gott!
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Vilka underbara bilder på Messi med vänner! Han är bara så fin - både som långpälsad och kortklippt. Jag kan väl inte tycka annat, för han är så otroligt lik vår Lily. Samma bruna nyans och härliga päls med fina vita inslag! Det är bara den lilla vita fläcken som sitter på olika platser på deras halsar. Hoppas nu verkligen att det i år blir tillfälle för syskonen att få sammanstråla - för det skulle vara så roligt att få träffa alla, både fyr- och tvåbenta! Må så gott!/Louise o Lily som skickar med en stor blöt puss till brorsan

2013-01-18 @ 11:58:31
URL: http://isaodicho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0