första tiden.

Det är redan tisdag och jag har nu bott i Östersund i nio dagar.
Jag har alltså tillbringat min första helg med min nya familj (plus min mattes mammas pudel som vi är hundvakt åt).

I lördags åkte vi bil till ett ställe som heter Andersön, det gick jättebra och min matte säger att jag är jätteduktig att åka bil, men det är ju ingen match när jag får ligga i buren som jag trivs så bra i.
Andersön är som namnet tyder, en ö som ligger i Storsjön och det betyder att jag för första gången fick träffa på vatten!

Pudeln Joy traskade i utan problem men jag var lite brydd över det kalla och blöta (trots att jag faktiskt är en vattenhund). Men efter lite lockande och godis klev jag i, upp till magen i alla fall. Och så farligt var det nog inte.

Vi strosade runt på ön och jag passade på att busa för fullt. Inte så konstigt att jag sov hela vägen hem sen ;)








I söndags hade vi en mysdag med lite social träning i en park i stan. Det var massor av folk ute men jag brydde mig inte så mycket om dom. Matte och husse åt glass och passade på att njuta av solen och jag passade på att lukta runt bänken vi satt på. Sen upptäckte matte och husse att det hade fastnat poppelfrön i hela min päls (väldigt kletigt) och jag tror att vi blev lika förtvivlade alla tre! Så de var bara att åka hem och försöka få bort dom, vilket inte jag tyckte var så mysigt alls. Men efter lite slit och bad av tassarna med "YES" så försvann dom dumma fröna och nu är jag fin igen!

Nu ska jag fortsätta vila, ha en bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0