Midsommar.

Mitt livs första midsommar är över och jag är tillbaka i min underbara valpvardag.
 
Midsommarafton firades tillsammans med husses släkt och mattes mamma vid stugan i Böle. På dagen blev det lek och bus med finnspetsen Scott, där det givetvis ingick lite bad (stugan ligger vid Näldsjön) och på kvällen fick vi valpar vila medan människorna åt gott och lekte lekar. Eftersom det blev en sen kväll sov vi alla länge på lördagen.
 
Resterande dagar tillbringades i Aspås där familjen stortrivs. Livet på landet är nog ändå bäst, även fast jag trivs i staden också. Jag busade med de stora vovvarna och lekte för fullt på gräsmattan.
 
 
 
Idag har jag fått en dos ordentlig social träning. Matte tog med mig ner i stadskärnan där vi strosade runt och tittade på människor och hundar. Mattes mamma var snäll och följde med så att matte kunde uträtta lite ärenden i affärerna. Matte säger att jag är en riktig magnet, var och varannan stannar och beundrar mig, men det är väl inte så konstigt så söt som jag är;) Vi träffade bland annat en kvinna som också hade en Perro, det är roligt att det börjar bli ett gäng Perrosar här i Östersund:)
 
Nu väntar promenad. Ikväll håller jag mina tassar för att lilla Akilles ska bli bra, kämpa <3
 
                                                                          

Kommentarer
Postat av: Louise

Nämen, vad kul att få veta mer om dig brorsan - högt upp i vårt avlånga land! Själv har jag blivit skånska, vilket faktiskt känns helt ok även om de pratar lite konstigt om jag jämför med den dialekt som du och jag är vana vid. Dina tvåbenta verkar också jobba mycket med den sociala träningen som det kallas - nyss kom matte och jag hem efter att fått träffa och lekt med en jämngammal perrovalp, fullvuxna hundar på promenad och massor av människor i olika åldrar. Kul, men oj vad tröttande - sov bilresan hem och nu är det dags för en tupplur igen! Vi hörs! Kram syrran Lily

2012-06-27 @ 15:09:34
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: M. Joelsson

En sån liten sötingen han är! Så roligt att ni har en blogg, det är så kul att få se och läsa om hur "barnbarnen" utvecklas. Kan skvallra om att pappa Manne inte heller har varit eller är en hund som vill ligga i famnen och kela. Hans sätt att kela är att sätta sig på ens fötter och bli killad i nacken, man får vara glad över det lilla ;-). Det verkar vara full fart och massa upptäckarlusta hos Messi - jättekul! Hoppas att ni får en härlig sommar med många nya upptäckter och bekantskaper. Pussa på Messi från oss.
Mia, Micke o pappa Manne

2012-06-29 @ 10:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0