Veterinärbesök och andra hyss.

Nä nu tusan får det räcka med veterinärbesök för mig, känns som om vi är stamkunder där snart.
 
Allt började med att matte och husse i förra veckan upptäckte att mina hörntänder i nederkäken började växa upp bakom mina mjölktänder. Inte alls bra med tanke på att jag redan har lite trångt bett. Vi fick veterinärtid dagen efter och det resulterade i operation och borttagning av två hörntänder. I samband med det upptäckte veterinären att jag hade en svampinfektion i vänster öra.
Eftersom jag har varit irriterad i öronen till och från så beslutade matte redan tidigt i somras att låta håret sitta kvar men detta fungerar uppenbarligen inte bra så veterinären var tvungen att plocka rent öronen. Jag fick örondroppar som behandling och allt var frid och fröjd enda tills jag kliade sönder det andra örat.
 
Efter en väldigt ledsen helg där det andra örat bara blev sämre blev det nu i veckan en tur till veterinären igen med nya droppar och smärtstillande. Men tur är väl att det finns medicin för jag är redan mycket piggare och öronen börjar se riktigt fina ut så nu är det bara att hoppas att det håller i sig och ser bra ut även på onsdag då vi ska på återbesök.
 
Annars är allt bra, matte påstår att jag kommit in i någon slags för-trotsålder men det kan jag inte hålla med om, lite bus ska väl alla klara av?;) Och vad gör väl det att jag biter sönder golvsocklar, stövlar och blommor när man är älskad oavsett?:) (men lite jobbigt tycker nog matte och husse att jag är när jag hittar på sånna hyss)
 
Matte var på uppstarten av klickerkursen i tisdags, det tyckte hon var jätteintressant och jag längtar tills nästa gång då jag får följa med, tills dess får jag nöja mig med att bli  "inklickad":) 
 
Trevlig helg på er därute! 

Kommentarer
Postat av: Simone

Jag tror inte du är någon hund utan en bäver, så det så !

2012-09-07 @ 23:14:45
Postat av: Louise

Ja, nog märks det att vi är syskon! I mina öron växer det också massor av hår, så min matte rycker päls där titt som tätt. Stackars dig, inget vidare med öronkli - hoppas det snart går över! Och så var det gaddarna: mina hörnen har ramlat ut, däremot är det två envisa och i spetsiga i underkäken som trillskas och vill inte ge plats till de nya som börjar komma fram. Nu är det kamplekar och märgben för hela slanten och om det inte hjälper får väl även jag tid hos vet. Sist men inte minst - här hemma kallas jag för pirayan och då förstår du kanske att även jag har överraskat de tvåbenta med att bita på det som kommit i min väg. Förutom ett antal sönderbitna leksaker, så har jag också mumsat på några skosnören samt gett mattes favoritsandaler flera bitmärken (det var inte särskilt populärt). Dessutom passade jag på att tugga på två vägghörn när de tvåbenta inte var hemma. I mitt tycke blev det betydligt snyggare med rundade hörn! Till vi hörs igen - ha det nu så bra! Kram Lily

2012-09-08 @ 16:28:56
URL: http://isaodicho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0