Semestertider.

Det var ett tag sedan, men eftersom både husse och matte varit ledig har vi "flaxat" omkring lite här och var.
 
Förra veckan var det sista gången på valpkursen men typiskt nog missade jag den. För nyfiken som jag är stoppar jag gärna allt i munnen och ibland resulterar det i en dålig mage med diarré. Men efter två dagar med ris och välling på menyn så var jag kry igen, skönt nog :)
I samma veva tog matte och mattes mamma med sig pudeln Joy in till veterinären eftersom hon inte varit i form under några veckor. Besöket resulterade i flera timmars väntan med en veterinär som inte alls var säker på vad det kunde vara. Det lutade mot sluten livmoderinflammation och både matte och mattes mamma trodde nog inte att de skulle få komma hem med Joy igen (hon är 12 år), men efter provtagning och röntgen visade det sig att hon hade agressiva baterier i urinen och en vecka senare med penicillin är hon betydligt piggare och sig själv igen :) Och det tycker jag är tur för vem skulle jag annars bråka med när vi är där och hälsa på.
 
Som jag nämnde har vi semester så vi har hunnit vara i stugan i Böle. Där blev det (självklart) bad i massor och sen blev det premiärtur för mig i båten. Matte trodde att jag skulle vara sprallig men inte då, jag la mig helt enkelt i handduken och sov!
 
Trött Perro!
Jag älskar vatten!
Och så här fin är jag när jag är blöt ;)
 
Det kanske inte syns så bra på bilderna men oj vad jag har växt! Matte orkar inte bära på mig långa stunder längre ;) Och nu ikväll när jag terroriserade matte som satt i soffan med redovisningsböckerna (jag älskar att kasta mig upp i soffan och slänga mig över hennes böcker, för jag vet att hon inte kan motstå mig!) så satt hon och pratade med mig om att jag blivit så stor, och precis då passade jag på att fräsa ut en tand framför oss på soffan. Ja nog börjar jag bli stor allt!
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Tjenare brorsan - kul att läsa om din sommar! Härliga bilder! Jag börjar allt bli större och tyngre jag också, blytung ... hörde jag matte säga häromdagen då hon bar mig och fick mjölksyra i båda armarna! Mina risgrynständer är fortfarande kvar, men som jag tuggar på allt som kommer i min väg så är de nog på väg ut snart! Må så gott!/Lily

2012-07-31 @ 22:59:21
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Simone

Längtar till nästa gång du kommer på besök. Det är bland det roligaste som finns att se dina "tok-springningar"mellan köket och vardagsrummet. Joy är mindre förtjust.

2012-08-01 @ 23:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0