Kennelträff

Vilken helg vi har haft! Massor av underbara hundar och människor har vi träffat :)
 
Matte och husse packade in oss i bilen på fredag morgon och där tillbringade vi 42 mil ner till Smedjebacken. Resan gick bra, jag sov hela vägen och var inte jätteintresserad av att vare sig äta eller rasta. Men vi stannade lite då och då efter vägen och jag erkänner väl att det var rätt skönt att sträcka på benen trots allt ;)
 
Väl framme gjorde vi oss hemmastadda på pensionatet och åt lite middag sen promenerade vi bort till Anneli där brorsan Bilbo väntade. Självklart blev det en massa bus för oss valpar, vi hade så roligt! Men jag hann med att hälsa på "kennel-mamma" Anneli också :) Under kvällen kom det mer människor och mer hundar och efter allt bus sov jag hela långa natten på pensionatet!
 
På lördagen samlades alla vid 10.00 och både jag, matte och husse hade en jättetrevlig dag. Vi träffade jättefina hundar och matte och husse kände verkligen att de skaffat rätt ras:) Eftersom jag är så liten tittade vi på när det genomfördes agility, rallylydnad och andra aktiviteter, me lika trött blev jag ändå!
På kvällen samlades flera av människorna och åt gemensamt och jag passade självklart på att busa lite till med brorsan och de andra vovvarna :)
 
Söndag morgon började färden hemåt med ett stopp på Hildaholm i Leksand för att promenera i trädgårdarna och fika. Vi tog det lugnt på vägen hem och var inte hemma förrän sent på kvällen.
 
I måndags var första valpkurstillfället där vi valpar fick vara med, eftersom jag missade kursen i lördags så fick vi lite privat träning för att komma ikapp, men vattenhund som jag är så är jag väldigt läraktig och det tog bara tio minuter så var jag ikapp de andra valparna ;). Matte tyckte att vi gick igenom många bra övningar och trots att jag har väldigt lätt för att lära och är jätteduktig så tycker hon att jag måste ta det lite lugnare (passivitetsträning), själv tycker jag att det är pest och pina, varför sitta still och göra ingenting när man kan leka och busa?;) Ikväll är det dags för andra tillfället så det längtar vi efter!
Det har med andra ord varit en aktiv vecka, så resten av tiden vilar jag mest, allt för att samla energi:)
 
Lite bilder från helgen: (av någon konstig anledning blev det mest bilder på mig och brorsan, hihi)
 
Jag och Bilbo i action!
Bilbo till vänster och jag till höger. (Det går att skilja oss åt på svanslängderna!)
 
Molle som övervakar oss
 
Trötta valpar!
En del av gänget
En del till
Hela gänget, totalt tror jag att det var ca 37 perros under dagen, helt fantastiskt!
Min snygga pappa Manne!
Bilbo
Jag och Bilbo
Alfred och Nersissa (om jag inte har fel)
 
Det är fart på oss Perros!
Vid önskebrunnen på Hildaholm
Jag och Matte innan vi ska fika
I badet när vi kommit hem, blir inte så mycket valp kvar när pälsen är blöt ;)
 
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tack snälla, som kom o var med oss hela kennel helgen. Jätte glada är vi för det! Det var en fröjd att se de små pralinerna busa:) vi ses om några veckor igen, kul! Kramar Anneli Nanna o Co.

2012-07-19 @ 19:48:20
URL: http://Www.la-Sirenitas.se
Postat av: Anneli

Tack snälla, som kom o var med oss hela kennel helgen. Jätte glada är vi för det! Det var en fröjd att se de små pralinerna busa:) vi ses om några veckor igen, kul! Kramar Anneli Nanna o Co.

2012-07-19 @ 19:48:23
URL: http://Www.la-Sirenitas.se
Postat av: Simone

Vad du är duktig på att skriva Messi :-) Jag är en stolt "mormor" :-)

2012-07-25 @ 19:16:59
Postat av: Petra Merci & Ester

Hej på dej Messi !
Det var kul att träffa dej i Smedjebacken. Vad kul med valpkurs :)
Ha det så bra
Petra Ester & Merci

2012-07-27 @ 08:16:17
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0