Slyngelkurs.

Igår var vi på det första praktiska passet på slyngelkursen. Minus 20 grader kallt var det men det hindrade inte oss, fast måste ju säga att matte och husse såg betydligt mer frusna ut än vad jag var. Kyla gör mig då inget;)
 
Hade jättekul på kursen. Fick stanna på dagis en timme längre och när matte och husse kom och hämtade mig fick jag gå direkt till träningshallen. Där hade de övriga tre kompisarna samlats och det tyckte jag var jätteskoj. Skällde givetvis ut alla och passade även på att skälla på "dagispersonalen" (blev så avundsjuk när de gosade med de andra hundarna;)) Sprang runt i kopplet, hoppade och busade... skällde lite till, hoppade och busade... ja det där med slyngelkurs är ju underbart!.....
 
...sen vad matte och husse tyckte, ja det är kanske en annan historia;).. Men ett är säkert, trots mina "tonårs-påhitt" tycker dom att jag är otroligt charmig och underbar. Det är bara att bita ihop och fortsätta kämpa. Och när jag väl koncentrerade mig igår gick det otroligt bra. Jag söker kontakt så fint och så länge jag får arbeta går det som en dans.. det är emellan arbetet jag blir busig och bråkig;)
 
Självklart ser vi redan fram emot nästa pass och tills dess har vi flera roliga övningar att träna på:)
 
Om ni minns berättad jag att vi anmält oss på en specialsökkurs här i vår. Då kursen redan var fullbokad blev det andra planer. Så nu kör vi på en introduktionskurs i personspår istället, men den får vi vänta på tills april-maj då snön försvunnit, den som väntar på något gott:) Matte har även anmält oss på en utställningskurs vilket vi känner att vi behöver då ingen av oss har erfarenhet av utställning, dessutom är det alltid roligt att träffa nya kompisar!
 
Nu ska jag och matte mysa ner oss i soffan och vänta på husse som är på fotbollsträning:)
 
Kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Stackars dig brorsan som också fått ont i högerörat - precis som jag! Krya på dig! Nu till ngt roligare hundkurser och vad bra att du skällde till mot de tvåbemtna, så att de inte glömde bort dig! Ja, visst är det tråkigt mellan träningsmomenten, då brukar matte tvinga stackars mig att bara ligga ner och vara passiv. Vilka trista påhitt va - när det finns så många roliga saker att hitta på istället! Sköt om dig och din familj! Kram Lily & Co

2013-01-22 @ 22:24:19
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Simone

Men vart har du gjort av de fina korten på dig ?

Svar: Jag vet inte :-( men ska försöka ordna det!
perronmessi.blogg.se

2013-01-25 @ 00:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0