Ombytlig.

Jo visst stämmer det allt när husse och matte tycker att jag är en aning ombytlig, tonåring som jag är.
Förra inlägget handlade om en väldigt busig hund på slyngelkursen och eftersom varken matte eller husse var särskilt glad på mig visade jag mig givetvis från min absolut bästa sida på förra träffen. Gick ju som en dans och MASSOR av beröm fick vi! Matte blev väldigt glad speciellt med tanke på att kursen började mindre bra med en bil nedkörd i diket vilket resulterade i några minuter försening till kursen (tur att jag redan var på plats;)).
 
Vi fick utföra flera bra övningar med fokus på sitt och stanna med varierande svårighetsgrad. Svårast tyckte jag att det var när matte "platsade" mig och sen gick iväg några steg och busade med en leksak utan att jag fick busa med henne. Men jag skötte mig jättebra och vi har fortsatt träna det hemma. Andra övningar var bland annat att gå fint i koppel, men det är ju ingen match alls för mig;). Kursen är jätterolig och vi längtar redan tills nästa gång!
 
Här i Östersund har vintern visat sig från sin allra finaste sida i två dagar, 0-gradigt och strålande sol :) detta betyder långa promenader tillsammans med Mira på dagis och tydligen roar vi personalen ordentligt. Perros som vi är har vi givetvis liknande egenskaper och roligast är nog att skälla ut människor och djur (vilket vi självklart gör tillsammans!)
 
 
En roligt bild som visar exakt hur det ser ut hemma hos oss så fort matte eller husse tar fram laptopen, förutom att jag går direkt på sista bilden, är man sötast, bäst och mest viktig så är man helt enkelt ;)
 
Nu ska jag och matte sträcka ut oss i soffan efter en lång och skönt promenad, Självklart har jag intagit soffkudden! :)
Ha det så bra så länge!
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Men, vad duktig du är som klarade en platsliggning med en matte med leksak framför nosen. Vilken stjärna - bra jobbat! Det där att matte är upptagen med annat än med mig tycker jag också är irriterande och jag sitter också gärna i hennes famn, så att hon får annat att tänka på än att bara stirra in i den där löjliga datorskärmen! Nu var det tänkt att vi skulle gå ut på promenad, men just nu ösregnar det, så jag får väl ge mig till tåls en stund till. Sköt nu om både dig och din familj! Kram Lily & Co

2013-02-04 @ 11:47:53
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Anneli

Kul att läsa vad ni har för er och förstår att du o Mira kan underhålla:) kram

2013-02-08 @ 22:15:59
URL: http://Www.la-Sirenitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0